Kierownik Sekcji Technicznej - Zenon Hawryluk
Starszy Inspektor - mgr Małgorzata Puczyńska
Inspektor - mgr inż. Łukasz Sybydło
Do zadań Sekcji Technicznej należy:
- opracowanie rocznych i wieloletnich planów remontów oraz robót utrzymaniowych na drogach i obiektach mostowych;
- opracowywanie projektów planów rocznych remontów kapitalnych ii inwestycji na drogach i obiektach mostowych;
- wnioskowanie rozdziału środków na zadania z zakresu drogownictwa;
- nadzór nad utrzymaniem dróg, obiektów drogowo-mostowych i urządzeń oraz realizacją zadań;
- planowanie, koordynacja i nadzór zimowego utrzymania dróg;
- prowadzenie bieżących przeglądów podstawowych i szczegółowych obiektów mostowych oraz przepustów;
- ustalanie sposobu likwidacji miejsc niebezpiecznych dla ruchu drogowego;
- opracowywanie oraz opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego;
- prowadzenie innych spraw z zakresu inżynierii i bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadzanie ograniczeń i zamykanie dróg lub mostów z uwagi na ich stan techniczny;
- przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie robót drogowych, przygotowywanie kosztorysów inwestorskich, specyfikacji technicznych oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- prowadzenie pełnej dokumentacji i ewidencji związanej z udzielonymi zamówieniami publicznymi, wynikającymi z ustawy Prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie sprawozdawczości rocznej wynikającej z ustawy Prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie inwestycji, remontów i modernizacji dróg oraz mostów, a w szczególności:
- zlecanie wykonania dokumentacji technicznej, wykonawstwa, nadzoru inwestorskiego;
- nadzorowanie przebiegu prowadzonych inwestycji, remontów i modernizacji;
- prowadzenie nadzoru inwestorskiego w ramach posiadanych uprawnień;
- przygotowywanie odbiorów częściowych i końcowych wykonanych robót;
- przygotowanie dokumentów do rozliczenia finansowego;
- przygotowywanie niezbędnej dokumentacji do wniosków o dofinansowanie inwestycji, remontów i modernizacji;
- wykonywanie przeglądów pogwarancyjnych;
- opracowywanie, prowadzenie i bieżące aktualizowanie ewidencji zarządzanych dróg i mostów;
- sporządzanie zezwoleń i naliczanie opłat lub kar za zajęcie pasa drogowego;
- gospodarowanie zielenią w ciągach pasa drogowego;
- nadzór i koordynacja pracy służb liniowych w zakresie bieżącego utrzymania dróg, organizacji ruchu oraz robót interwencyjnych i zabezpieczających;
- dokonywanie objazdów i kontroli bieżącego stanu dróg;
- przygotowywanie decyzji i postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu zarządzania drogami i ruchem drogowym;
- opracowywanie zbiorczych zestawień, sprawozdań, analiz i informacji z zakresu drogownictwa i inżynierii ruchu;
- sporządzanie uzgodnień na przejazd pojazdów nienormatywnych;
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do zaliczenia lub pozbawienia kategorii dróg;
- określanie warunków na korzystanie przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych;
- prowadzenie całokształtu prac dotyczących utrzymania zieleni, planowania prac i kontrola ich realizacji (zadrzewienie, odkrzaczanie, ii koszenie pasa drogowego oraz gospodarka drewnem);
- wykonywanie zadań administratora Biuletynu Informacji Publicznej;
- przygotowywanie projektów uchwał na Zarząd Powiatu;
- przygotowywanie projektów umów.